Λευκωσία: «Συγκεκριμένες προτάσεις» για το μέλλον του κρατικού αερομεταφορέα αναμένεται να παρουσιάσει στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας ή στο Υπουργικό Συμβούλιο η διυπουργική επιτροπή, που συνεδριάζει για τις Κυπριακές Αερογραμμές, δήλωσε την Πέμπτη, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Χρήστος Στυλιανίδης, προσθέτοντας ότι «εξετάζονται όλα τα σενάρια».
Έκανε επίσης λόγο για το νέο ευρωπαϊκό αίτημα, να σταματήσει οποιαδήποτε νέα χρηματοδότηση του κράτους, ενώ είπε ότι την ίδια στιγμή τίθεται και ζήτημα τιμωρίας για τις χρηματοδοτήσεις που είχαν γίνει μέχρι εκείνη τη στιγμή.
Όπως είπε, το σχετικό έγγραφο δημοσιοποιήθηκε μετά την ανάληψη της νέας κυβέρνησης, ενώ είχε σταλεί σε ημερομηνίες που στην εξουσία ήταν η απελθούσα Κυβέρνηση.
«Με αυτά τα δεδομένα και ενόψει του γεγονότος ότι η εταιρεία, για να μπορέσει να περάσει τους κρίσιμους καλοκαιρινούς μήνες, χρειάζεται και νέα χρηματοδότηση», είπε ο κ. Στυλιανίδης.
Τα σενάρια για το μέλλον των Κυπριακών Αερογραμμών τέθησαν επί τάπητος στη συνεδρία της εξ υπουργών Επιτροπής αποτελούμενης από τον υπουργό Οικονομικών, Χάρη Γεωργιάδη, τον υπουργό Συγκοινωνιών και Έργων, Τάσο Μητσόπουλο και τηω υπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων, Ζέτα Αιμιλιανίδου.
Πληροφορίες του philenews κάνουν λόγο για εντατικοποίηση των παρασκηνιακών διαβουλεύσεων σχετικά με τα ονόματα που θα στελεχώσουν το Διοικητικό Συμβούλιο της εταιρείας, η αντικατάσταση του οποίου πρέπει να θεωρείται δεδομένη.
Σύμφωνα με τον υπουργό Συγκοινωνιών το Δ.Σ. της εταιρείας ετοίμασε 3-4 εναλλακτικά σενάρια, βάση της μελέτης και του σχεδίου αναδιάρθρωσης που έχει ετοιμάσει το Νοέμβριο του 2012 ο οίκος Air France/KLM Consulting και τα οποία θα μελετηθούν υπό το πρίσμα της εμπειρογνωμοσύνης των ειδικών.
Νωρίτερα, ο Τάσος Μητσόπουλος ενημερώνοντας την Κοινοβουλευτική Επιτροπή Συγκοινωνιών για το θέμα, δήλωσε ότι άρχισε διαδικασία από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή με την οποία ελέγχεται η Κυπριακή Δημοκρατία αναφορικά με τη συμβατότητα της οικονομικής βοήθειας του κράτους προς της Κυπριακές Αερογραμμές με τις πρόνοιες των Συνθηκών λειτουργίας της ΕΕ.
Ανέφερε ότι η εταιρεία έχει καταγράψει το 2012 ζημιά 56 εκατομμυρίων ευρώ, με τα οικονομικά δεδομένα να είναι ασφυκτικά.
Διευκρινίσεις για το σενάριο 6+1 έδωσε το ΔΣ
Διευκρινίσεις και διαφοροποιήσεις στο σενάριο για αναδιάρθρωση των Κυπριακών Αερογραμμών, που προβλέπει τη διατήρηση έξι αεροσκαφών και ενός εφεδρικού (6+1), ζήτησε από το Διοικητικό Συμβούλιο της εταιρείας η εξ υπουργών Επιτροπή.
Αυτό δήλωσε στο ΚΥΠΕ ο πρόεδρος του Δ.Σ. των Κυπριακών Αερογραμμών, Σταύρος Σταύρου, επισημαίνοντας ότι «όλα τα σενάρια είναι στο τραπέζι», ενώ σε σχέση με τη συνάντηση του με την εξ υπουργών Επιτροπή είπε ότι «μου ζήτησαν κάποιες διευκρινίσεις και κάποιες διαφοροποιήσεις στο σενάριο 6+1, τις οποίες θα δουλέψουμε το Σαββατοκύριακο και θα τις δώσουμε την ερχόμενη Δευτέρα».
«Από εκεί και πέρα θα το μελετήσουν και θα πάρουν τις αποφάσεις τους», πρόσθεσε.
Ο πρόεδρος των Κ.Α. εξήγησε ότι αυτό που του ζητήθηκε από τους υπουργούς αφορά «διευκρινίσεις και διαφοροποιήσεις πάνω στους αριθμούς του προσωπικού, στα δρομολόγια και άλλα.
Ανέφερε επίσης ότι όλα τα σενάρια αφορούν συνδυασμούς του σχεδίου αναδιάρθρωσης που είχε εκπονήσει ο οίκος Air France/KLM Consulting.
Σε σχέση με το ποσό που θα χρειαστεί, ο κ. Σταύρου είπε ότι το ποσό για την αναδιάρθρωση της εταιρείας θα κυμαίνεται στα ίδια πλαίσια που αναφέρεται το σχέδιο που εκπόνησε η Air France/KLM Consulting.
Ανησυχία εκφράζουν οι συντεχνίες
Ωστόσο, έκδηλη είναι η ανησυχία των συντεχνιών για το μέλλον των Κυπριακών Αερογραμμών, οι ηγεσίες των οποίων συναντήθηκαν το πρωί με τον υπουργό Οικονομικών, Χάρη Γεωργιάδη.
Όπως ανέφερε ο Γενικός Γραμματέας της ΣΕΚ, Νίκος Μωϋσέως, «ανταλλάξαμε απόψεις για την πορεία πώς μπορεί να εξασφαλίσουμε τη βιωσιμότητα, ποια είναι η χρησιμότητα των Κυπριακών Αερογραμμών και συνεχίζουμε τη συζήτηση».
Απαντώντας σε ερώτηση, ο ΓΓ της ΣΕΚ είπε ότι ο υπουργός μιλά με την Τρόικα. «Εμείς δεν μιλάμε με την Τρόικα. Με την κυβέρνηση μας συζητούμε. Θεωρώ ότι το θέμα αρχής το έχει εξασφαλίσει από την Τρόικα. Δεν ξέρω τις υπόλοιπες λεπτομέρειες αν θα χρειαστεί να ενημερωθεί η Τρόικα. Υπάρχει ένα στρατηγικό σχέδιο το οποίο έχει γίνει με ειδικούς τεχνοκράτες. Η Βουλή έχει ψηφίσει νόμους γι’ αυτό το θέμα και είμαστε σε μία πορεία, που θεωρούμε ότι μπορούμε να εξασφαλίσουμε την οικονομική βιωσιμότητα των Κυπριακών Αερογραμμών και τη συνέχιση του εθνικού μεταφορέα. Αυτή είναι η αρχή. Το τι έπρεπε να γίνει, ποιες ήταν οι λύσεις. Αυτά υπάρχουν και στο στρατηγικό σχέδιο και στις συμφωνίες που έχουμε κάνει σε αυτή την πορεία», πρόσθεσε.
Ο κ. Μωϋσέως είπε πως «δεν είμαστε στην αρχή του δρόμου».
«Έχουμε συζητήσει και έχουμε καταλήξει σε πολλά άλλα πράγματα. Τώρα είναι η κατάλληλη ώρα και ο χρόνος, δυστυχώς, δεν είναι πολύ μεγάλος στο να καταλήξουμε στο τελικό αποτέλεσμα. Η θέση μας είναι ότι θα πρέπει να εξασφαλίσουμε την οικονομική βιωσιμότητα της εταιρείας και θα πρέπει να συνεχίσουμε να έχουμε το εθνικό μεταφορέα που όλοι γνωρίζουμε και την αναγκαιότητα του και την χρησιμότητα του για την κυπριακή οικονομία. Αυτά δεν είναι μόνο θεωρίες. Θα πρέπει να μπουν σε πράξεις και ελπίζω να τα καταφέρουμε σύντομα να δώσουμε μία λύση», κατέληξε.
Στο ίδιο μήκος κύματος και ο ΓΓ της ΠΕΟ, Πάμπτης Κυρίτσης, που είπε ότι «δυστυχώς είναι η πολιτεία και η κυβέρνηση που δεν ανταποκρίνεται σε εκείνα που χρειάζεται να γίνουν ώστε να διασωθεί η εταιρεία στην πιο κρίσιμη στιγμή που η κυπριακή κοινωνία την χρειάζεται».
«Δεν μπορώ να διανοηθώ να αφεθούν οι Κ.Α. να κλείσουν, μια στιγμή που κάνουμε ό,τι μπορούμε για να επανέλθουμε στην ανάπτυξη και να σταματήσει η ύφεση μέσα σε αυτή την κρίσιμη συγκυρία", ανέφερε και πρόσθεσε ότι «αν κλείσουν οι ΚΑ γιατί η Κυβέρνηση δεν θα δείξει την αναγκαία αμεσότητα και αποφασιστικότητα θα είναι τραγικότατο το πλήγμα».
Ο κ. Κυρίτσης είπε ότι ενεθάρρυναν τον υπουργό Οικονομικών να συζητήσει με το Δ.Σ. της εταιρείας για να υλοποιηθούν ότι έχουν σχεδιαστεί, ενώ το συνδικαλιστικό κίνημα «έχει καταλήξει σε υλοποιήσιμες συμφωνίες για να διατηρήσουν τις Κ.Α. στη ζωή».
Ανέφερε επίσης ότι δεν είναι αρνητικοί να βρεθούν στρατηγικοί επενδυτές, προσθέτοντας, όμως, ότι «της παρούσης είναι η κυβέρνηση και η πολιτεία να ενεργήσουν ώστε να μην κλείσουν οι ΚΑ".
Απαντώντας σε ερώτηση σε σχέση με την άρνηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να στηρίξει το κράτος τις Κ.Α., ο κ. Κυρίτσης είπε ότι η εικόνα που έχει «από τις εκτιμήσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και όσα έχουν λεχθεί στις συναντήσεις δεν είναι ότι αρνείται η Επιτροπή το δικαίωμα στην κυπριακή πολιτεία να ενεργήσει ώστε να διασώσει έναν εθνικό μεταφορέα που είναι στα πρόθυρα της κατάρρευσης», προσθέτοντας ότι «η ουσία είναι να υπάρξει η αναγκαία βούληση και αποφασιστικότητα να βρεθούν οι αναγκαίοι πόροι για να μπορέσει να υλοποιηθεί το σχέδιο διάσωσης της εταιρείας».
«Αν εφαρμοστεί όπως έχει συμφωνηθεί το σχέδιο διάσωσης των Κ.Α., μπορεί να κάνει την εταιρεία βιώσιμη μακροπρόθεσμα», κατέληξε.
http://www.philenews.com
No comments:
Post a Comment