Wednesday 3 April 2013

Honda Civic 1.6 i-DTEC (diesel) 2013


χονταΗ Honda ήταν, είναι και θα είναι μία πρωτοπόρος κατασκευάστρια αυτοκινήτων στον τεχνολογικό τομέα και όχι μόνο. Ο στόλος των υβριδικών μοντέλων του
σήμερα αποτελούν τρανό παράδειγμα για αυτό το γεγονός και την καθιστούν ένα από τους πιο δυνατούς «παίχτες» στην σκακιέρα την «πράσινης» αυτοκίνησης. Αλλά σήμερα δεν φτάνει μόνο αυτό. Γιατί; Πολύ απλά. Διότι σε μία ευρωπαϊκή αγορά που το 58% των μικρομεσαίων οχημάτων διαθέτουν κάτω από το καπό μηχανικά σύνολα diesel, για να είσαι δυνατός θα πρέπει οπωσδήποτε να είσαι τουλάχιστον επίκαιρος και σε αυτόν τον τομέα. Ενώ λοιπόν από το 2003 έχει μπει στον στίβο του πετρελαίου με τον 2.2 i-CDTi, εν έτει 2013 το «downsizing» είναι επιβεβλημένο σε όλους τους τομείς.
Αυτό το «κενό» λοιπόν έρχεται να καλύψει ο ολοκαίνουριος 1.6 i-DTEC και να δώσει τα εχέγγυα στο νέο Civic για να μπορέσει στο μέλλον να πάρει τη… ρελάνς. Η τελευταία έκδοση του Honda Civic λοιπόν, δεν αρκείται απλώς και μόνο στην προσθήκη ενός νέου κινητήρα. Ταυτόχρονα έχουμε αναθεώρηση τόσο στη ρύθμιση της ανάρτησης όσο και σε αυτή του συστήματος διεύθυνσης, με οφέλη τόσο στα δυναμικά χαρακτηριστικά, αλλά και στην άνεση και την ποιότητα κύλισης. Πιο συγκεκριμένα έχουμε και νέα «σάιλεντμπλοκ» μπροστά που βοηθούν στην αύξηση της εγκάρσιας ακαμψίας κατά 24% και νέο λόγο υποπολλαπλασιασμού στην κρεμαγιέρα (14,5 από 13,5) για ταχύτερη απόκριση στο τιμόνι.
ΟΔΗΓΟΥΜΕ: Honda Civic 1.6 i-DTEC (diesel) 2013 (videos)
Ο 1.6 i-DTEC, είναι κατασκευασμένος από αλουμίνιο με αλουμινένια κυλινδροκεφαλή, όπως και ο 2.2 i-DTEC, αλλά είναι σχεδιασμένος από την αρχή με πιο ελαφρύ στρόφαλο, με πιο λεπτή και κοντή «ποδιά» στα έμβολα (για μείωση των τριβών), πιο ελαφριά έμβολα και μπιέλες, νέο turbo της Garrett 4ης γενιάς μεταβλητής γεωμετρίας, έξυπνο εναλλάκτη και αρκετές ακόμα αλλαγές (διαβάστε την τεχνική σκοπιά στο τέλος του θέματος). Εκτός αυτού είναι και κατά 47 kg πιο ελαφρύς από τον 2.2 (134 συνολικά). Η μέγιστη ισχύς αγγίζει τους 120 ίππους στις 4.000 rpm και τα 300 Nm στις 2.000 σ.α.λ. η μέγιστη ροπή (!), ενώ σύμφωνα με τον ιάπωνα κατασκευαστή η μέση κατανάλωση πετρελαίου είναι μόλις 3,6 lt/100 km με τις εκπομπές CO2 να κυμαίνονται μόλις στα 94 gr/km!
Acura (Honda) NSX Concept 2013: Η Εξέλιξη του supercar! (video)

Το πετρελαιοκίνητο Civic θα βρίσκεται στη χώρα μας στις αρχές Μαρτίου του 2013 σε δύο εκδόσεις (Comfort, Sport) με πραγματικά πολύ πλούσιο βασικό εξοπλισμό. Η ελληνική αντιπροσωπεία διαπραγματεύεται σκληρά με τη Honda στην Αγγλία (στο Swindon κατασκευάζεται), ώστε η τιμή πώλησης της βασικής έκδοσης να είναι κάτω από τα 22.000 ευρώ. Να συμπληρώσουμε επίσης τα εξής: εμμέσως πλην σαφώς οι ιθύνοντες της Honda στην παρουσίαση παραδέχτηκαν ότι ο υβριδικός τους στόλος δεν αρκεί για την κατάκτηση της αγοράς στη γηραιά ήπειρο και εκτός από το «downsizing» στους πετρελαιοκινητήρες πολύ σύντομα κάτι αντίστοιχο θα δούμε και στα μηχανικά σύνολα βενζίνης. Επίσης να πούμε ότι ο νέος 1.6 i-DTEC που έχει σχεδιαστεί αποκλειστικά για την ευρωπαϊκή αγορά και είναι ο πρώτος κινητήρας της νέας τεχνολογίας «Earth Dreams Technology», θα «φορεθεί» και στο ολοκαίνουριο Honda CR-V του 2013.

ΟΔΗΓΟΥΜΕ: Honda Civic 1.6 i-DTEC (diesel) 2013 (videos)
Honda 1.6 i-DTEC: Η τεχνική σκοπιά
Ο ελαφρύτερος diesel της κατηγορίας του
Ο νέος 1.6 i-DTEC της Honda αποτελείται από μία αλουμινένια κυλινδροκεφαλή που συνδέεται σε ένα «open deck» (με διάκενο μεταξύ χιτωνίων και μπλοκ κυλίνδρων). Είναι ο ελαφρύτερος diesel στην κατηγορία του, ζυγίζοντας 47 kg λιγότερο από τον 2.2 i-DTEC της Honda (134 συνολικά).
Κάθε εξάρτημα έχει επανασχεδιαστεί με κριτήριο τη μείωση του βάρους και των διαστάσεων, ενώ προηγμένες τεχνικές παραγωγής είχαν ανάλογη συμβολή.
Το πάχος των τοιχωμάτων των κυλίνδρων έχει μειωθεί στα 8 mm, συγκριτικά με τα 9 mm του 2.2 i-DTEC, σημαντικό για κινητήρα diesel. Επιπλέον ελαφρύτερα έμβολα και μπιέλες έχουν χρησιμοποιηθεί στον 1.6 i-DTEC.
Μειωμένη Μηχανική Τριβή
Κύριος στόχος για τους μηχανικούς εξέλιξης της Honda ήταν η μείωση μηχανικής τριβής του κινητήρα 1.6 i-DTEC σε επίπεδα βενζινοκινητήρα. «Όλα τα περιστρεφόμενα μέρη βελτιστοποιήθηκαν με γνώμονα τη μείωση της τριβής» σχολίασε ο Tetsuya Miyake. Για παράδειγμα έχει χρησιμοποιηθεί κοντύτερη και λεπτότερη ποδιά εμβόλου. Στις 1.500 rpm, ο κινητήρας 1.6 i-DTEC έχει περίπου 40% λιγότερη μηχανική τριβή από τον 2.2 i-DTEC.
ΟΔΗΓΟΥΜΕ: Honda Civic 1.6 i-DTEC (diesel) 2013 (videos)
Έξυπνος Υπερτροφοδοτότης
Η 4η γενιά του υπερτροφοδότη Garrett που χρησιμοποιεί ο 1.6 i-DTEC υιοθετεί αποδοτική σχεδίαση μεταβλητών πτερυγίων και η ταχύτητα περιστροφής του ελέγχεται με ακρίβεια από τα ηλεκτρονικά του αυτοκινήτου, ελαχιστοποιώντας έτσι την υστέρηση turbo (turbo lag) και επιτυγχάνοντας ένα βέλτιστο συνδυασμό «έλξης» στις χαμηλές – μεσαίες στροφές και επιδόσεων στις υψηλές ταχύτητες. Η μέγιστη πίεση υπερπλήρωσης είναι 1.5 bar.
Αποδοτικό Σύστημα Ψεκασμού Καυσίμου
Το σύνολο 1.6 i-DTEC της Honda χρησιμοποιεί σύστημα ψεκασμού ηλεκτρομαγνητικών μπεκ της Bosch που μπορεί να λειτουργεί με υψηλή πίεση 1800 bar. Η υψηλή πίεση μεταφράζεται σε άριστη ακρίβεια ψεκασμού και ομοιογένεια μίγματος. Το βελτιωμένο μίγμα καυσίμου/αέρα δημιουργεί τις προϋποθέσεις για καθαρότερη και αποδοτικότερη καύση συμβάλλοντας παράλληλα στους χαμηλότερους ρύπους και τη μικρότερη κατανάλωση.
Οι μηχανικοί της Honda προσπάθησαν επίσης να βελτιώσουν την ογκομετρική απόδοση των κυλίνδρων, χρησιμοποιώντας εισαγωγή κυλινδροκεφαλής υψηλής ροής και στροβιλισμού για ακριβή έλεγχο της διαδικασίας καύσης ώστε να περιορίζονται τα τοπικά σημεία υπερθέρμανσης που παράγουν ανεπιθύμητες εκπομπές ρύπων.



πηγή:e-go.gr

No comments:

Post a Comment