Έχει χαρακτηριστεί σαν η «Λαϊκή Τράπεζα Νο 2», αφού λόγω της άσχημης οικονομικής της κατάστασης είναι στα πρόθυρα της κατάρρευσης. Και για να σωθεί, αν μπορεί να σωθεί στο σημείο που έφτασε, πρέπει να έρθουν τα πάνω κάτω... Για την εταιρεία των Κυπριακών Αερογραμμών ο λόγος, για την οποία οι εξελίξεις επιβεβαιώνουν τον πιο πάνω χαρακτηρισμό.
Άλλωστε αυτό δεν είναι κάτι το νέο, αφού όλοι γνωρίζουμε πως τα τελευταία χρόνια ο εθνικός μας αερομεταφορέας βαδίζει από το κακό στο χειρότερο, με αποτέλεσμα οι ζημιές του κάθε χρόνο να ξεπερνούν τα 50 εκατομμύρια ευρώ, χωρίς στον ορίζοντα να φαίνονται προοπτικές βελτίωσης της κατάστασης.
Άλλωστε αυτό δεν είναι κάτι το νέο, αφού όλοι γνωρίζουμε πως τα τελευταία χρόνια ο εθνικός μας αερομεταφορέας βαδίζει από το κακό στο χειρότερο, με αποτέλεσμα οι ζημιές του κάθε χρόνο να ξεπερνούν τα 50 εκατομμύρια ευρώ, χωρίς στον ορίζοντα να φαίνονται προοπτικές βελτίωσης της κατάστασης.
ΥΣΤΑΤΗ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ.
Η κατάσταση όμως τα τελευταία 24ωρα έφτασε - λόγω και Ευρωπαϊκής Επιτροπής - στο απροχώρητο και η κυβέρνηση θα κάνει μια ύστατη προσπάθεια για να σώσει την εταιρεία: Σαν ο σχεδόν απόλυτος ιδιοκτήτης των Κυπριακών Αερογραμμών (σσ: κατέχει το 93.67% του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας), εντός των προσεχών ωρών θα καλέσει όλα τα μέλη του διοικητικού συμβουλίου να υποβάλουν τις παραιτήσεις τους, ώστε να διορίσει νέα άτομα στο τιμόνι της εταιρείας με εντολή να προχωρήσουν στη λήψη ριζοσπαστικών μέτρων ή ακόμα και επαναστατικών μέτρων για διάσωση του εθνικού μας αερομεταφορέα. Από την εξέλιξη αυτή συμπεραίνεται πως η κυβέρνηση κρίνει πως το παρόν διοικητικό συμβούλιο δεν έχει πάρει τέτοια επαναστατικά μέτρα, που θα μπορέσουν να βγάλουν την εταιρεία από τα αδιέξοδα.
ΠΟΙΟΙ ΕΙΝΑΙ.
Σημειώνουμε πως τα μέλη του διοικητικού συμβουλίου είναι τα εξής: Σταύρος Σταύρου, πρόεδρος και μέλη: Γιώργος Καλλής, Παύλος Φωτιάδης, Ακης Λευκαρίτης, Πανίκος Πούρος, Αχιλλέας Τσαγγάρης, Μίνως Χαραλάμπους, Κυριάκος Κακουρής, Άδωνης Πηγασίου και Χαράλαμπος Τάππας. Τα μέλη αυτά σε συνεργασία με τη διεύθυνση ετοίμασαν πρόσφατα και υπέβαλαν στην αρμόδια υπουργική επιτροπή διάφορα εναλλακτικά σενάρια που ζήτησε ο πρόεδρος Αναστασιάδης, αναφορικά με το μέλλον της εταιρείας. Το πιο βασικό σενάριο, που θεωρείται και σαν το πιο υλοποιήσιμο, προνοεί συρρίκνωση της εταιρείας κατά το ήμισυ, δηλαδή να μείνουν έξι αεροπλάνα και 500 περίπου υπάλληλοι. Ένα άλλο σενάριο, που είναι το πιο ακραίο, προνοεί κλείσιμο της εταιρείας και ίδρυση νέας με λιγότερα κόστα.
ΟΙ ΠΙΛΟΤΟΙ.
Την άμεση παρέμβαση της κυβέρνησης για να αποτρέψει την οικονομική καταστροφή των Κυπριακών Αερογραμμών, ζητά η συντεχνία των πιλότων ΠΑΣΥΠΙ. Συγκεκριμένα, σε χθεσινή έκτακτη γενική συνέλευση των μελών της διαπιστώθηκε, σύμφωνα με ανακοίνωση της ΠΑΣΥΠΙ, εκ νέου ότι «η Διοίκηση και η Διεύθυνση της Εταιρείας δεν μπορούν πλέον να εφαρμόσουν το πρόγραμμα εξυγίανσης των Κυπριακών Αερογραμμών. Για το λόγο αυτό, η γενική συνέλευση δηλώνει ότι εναποθέτει πλέον τις ελπίδες της στην κυβέρνηση για να παρέμβει άμεσα, ώστε να αποτραπεί η οικονομική καταστροφή της εταιρείας». Στα πλαίσια αυτά, η ΠΑΣΥΠΙ ζητά τον άμεσο διορισμό ομάδας ξένων εμπειρογνωμόνων για να εφαρμοστεί το σχέδιο αναδιάρθρωσης της Air France και να διαχειριστεί την εταιρεία προτού είναι αργά.
Η ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ.
Πάντως, το πρόβλημα των Κυπριακών Αερογραμμών έχει πάρει και άλλες δραματικές διαστάσεις, που ξεφεύγουν από τα όρια της Κυπριακής Δημοκρατίας. Και αυτό γιατί η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θεωρεί ότι η ενέργεια της κυβέρνησης να ενισχύσει τις Κυπριακές Αερογραμμές με 32 περίπου εκατομμύρια ευρώ, για αύξηση του μετοχικού τους κεφαλαίου, συνιστά κρατική ενίσχυση, άρα είναι παράνομη και άρα τα χρήματα αυτά θα πρέπει να επιστραφούν στο κράτος.
Η ΕΡΕΥΝΑ.
Όπως είναι γνωστό, η ΕΕ κίνησε προκαταρκτική έρευνα τον Φεβρουάριο του 2012, όταν πληροφορήθηκε από δημοσιεύματα του κυπριακού Τύπου ότι προβλεπόταν αύξηση κεφαλαίου για τις Κυπριακές Αερογραμμές. Η αύξηση κεφαλαίου πραγματοποιήθηκε στις αρχές του 2013 με το κυπριακό Δημόσιο να συνεισφέρει ποσό ύψους 31,3 εκατ. ευρώ, ενώ η ιδιωτική συμμετοχή ήταν ελάχιστη. Η άρνηση των ιδιωτών μετόχων να συμμετάσχουν στην αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου ήταν και ο κυριότερος λόγος για τον οποίο η ΕΕ έκρινε πως η συμμετοχή της κυβέρνησης συνιστά κρατική ενίσχυση αφού δεν έχει πραγματοποιηθεί υπό όρους που θα ήταν αποδεκτοί για έναν ιδιωτικό φορέα που ενεργεί βάσει των κανόνων της αγοράς.
ΕΠΕΝΔΥΤΗΣ.
Σαν ...άπιαστο όνειρο θεωρείται ο στόχος της εξεύρεσης στρατηγικού επενδυτή. Κάποιες φήμες που διέρρευσαν για τέτοιο επενδυτή από το Κατάρ διαψεύστηκαν χθες από έγκυρη πηγή, άλλωστε, όπως δήλωσε πρόσφατα ο πρόεδρος του ΔΣ των Κυπριακών Αερογραμμών, Σταύρος Σταύρου, όπως είναι σήμερα η οικονομική κατάσταση της εταιρείας, θα πρέπει να ...πληρώσουμε επενδυτές για να ενδιαφερθούν και να συμμετάσχουν! Κανένας δεν έρχεται να επενδύσει σε μια εταιρεία που το 2012 κατέγραψε ζημιές 56 εκατομμύρια ευρώ, ενώ το 2013 αναμένεται οι ζημιές να είναι 30 εκατομμύρια, είχε αναφέρει ο κ. Σταύρου, ενημερώνοντας τον πρόεδρο Αναστασιάδη.
http://www.alithia.com.cy
No comments:
Post a Comment